Today I was called to see one of my patients because he pulled out his suprapubic catheter (tube to drain urine from the bladder because ehem ehem dia tersumbat). He's a bit demented but he remembers me.
Janitor: Ah yes here comes the doctor now.
Patient: I remember her.... coz of the hood.
Janitor: Yep yep good doctor this one.
Patient: Yes she is. It's a good thing she's not one of those..what do you call em.. Mohammadans*.
Seriously I don't know whether to laugh or feel insulted. I did the former. Poor man. Hopelessly misinformed.
*obsolete term for Muslim
5 comments:
itu lah most of them tak tahu sebenarnya pasal islam ni..tengok kat media depa memang tak der lain lah..pengganas, jahat, kuno. barbarians..etc etc...
baru jer 2 malam lepas I watched one priest masuk islam selepas one week dia melancong ke egypt..dia kata rupanya muslims are sooooo sweet! compared to those tunjuk kat tv di l0nd0n!
muhammadans? dia tak tau ke istilah muslim?
OO- kat sini lagi ler teruk pasal newspaper bnyk kutuk2 muslim in australia sendiri. jgn kan yg kat middle east tu. lgpun sini ramai org arab..so ada yg perangai ntah hape2 skit..and org lain dpt tempias
ahmad- dia dah tua..91 years old. masih lagi guna istilah tu kot. yg lawaknya sbb bagi dia sbb kaklong baik so tak mungkin kelung muslim ler???apakah. so dia rasa muslim jahatlah basically
tu yg ahmad pelik tu...dia nmpk kaklong pakai tudung, tp kata bkn muslim? haiyaaa....
islam is beautiful... but the some muslims are ruining the image for it... kita yg kena tempias.
Post a Comment